Miért van szükség tartalomgyártói felelősségbiztosításra és Cyber biztosítási védelemre?
A tartalomgyártás napjainkra hatalmas iparággá nőtte ki magát. Bárki, akinek van közösségi médiafiókja,internetes bűnözők célpontjává válhat. A hagyományos médiavállalatok és reklámügynökségek nagyobb tőkével, IT és jogi apparátussal rendelkeznek, de a kisebb digitális tartalomgyártóknak is érdemes foglalkozniuk az általuk előállított és népszerűsített tartalmakkal kapcsolatos kockázatokkal.
A bloggerek, digitális média tanácsadók folyamatosan új előírásokkal, technológiai fejlesztésekkel és digitális kihívásokkal szembesülnek, amelyek állandó felkészülést igényelnek és kockázatot jelentenek. A speciálisan online médiaszolgáltatók számára kialakított biztosítási csomagok átfogó védelmet nyújtanak mind a média-, mind a technológiai kockázatokra.
A bővített médiafelelősség-biztosítások nem csupán az ügyfeleknek okozott esetleges szakmai felelősségbiztosítási károkra terjednek ki, hanem kiterjeszthetők cyber-támadások kockázataira, szellemi tulajdon megsértéséből eredő károkra, valamint a jogi védelem költségeire is.
Konkrét Cyber-biztosítási káreset: közösségi média fiók támadása
Egy influencer YouTube-fiókját kiberbűnözők feltörték, ami jelentős bevételkiesést és adatvédelmi károkat is eredményezett.
A káresemény:
- Az influencer két népszerű YouTube-csatornát üzemeltetett, amely az egyetlen jövedelemforrása volt.
- A követők számának növekedésével a kiberbűnözők figyelmét is felkeltette a csatorna.
- Egy, a YouTube nevében küldött, teljesítmény- és hatékonyságnövelő webináriumra történő meghívásnak álcázott adathalász támadás során a hackerek megszerezték a belépési adatokat.
A Cyber támadás következményei:
- Az influencer nem tudott bejelentkezni fiókjába.
- Minden korábbi tartalmát törölték.
- A támadók váltságdíjat követeltek a fiók és a tartalmak helyreállításáért.
A biztosítás szolgáltatásai:
Szerencsére az influencer átfogó biztosítással rendelkezett, amely felelősségbiztosítási fedezetet, kiberbiztosítást és kármentesítési szolgáltatásokat is tartalmazott.
- Az ügyfél azonnal értesítette a biztosítót, amely az incidensre reagáló csapat segítségével megkezdte a lehetséges kármentést.
- A vizsgálat során arra a következtetésre jutottak, hogy a legjobb megoldás a váltságdíj kifizetése.
- A biztosító szakemberei segítették a váltságdíj fizetés, és a fiók tartalmainak visszaállításának folyamatát.
A biztosítás által fedezett költségek:
- A biztosító megtérítette a váltságdíjat.
- A kiberbűnözők teljesítették az egyezséget, visszaadták a fiókok feletti ellenőrzést, és helyreállították a tartalmakat.
- Néhány adat azonban helyrehozhatatlanul sérült, így a biztosító fedezte az elveszett videók újbóli elkészítésének költségeit.
- Az influencer az eset ideje alatt nem tudott jövedelmet termelni, de a biztosítás fedezte az üzletmenet megszakadásából eredő bevételkiesést.
- Ebben az esetben sem adatvédelmi bírság, sem partneri kárigény nem merült fel, így a felelősségbiztosítási és jogvédelmi részt nem kellett igénybe venni.
Összegzés
A digitális tartalomgyártók számára egyre nagyobb kihívást jelent az online térben rejlő kockázatok kezelése. Egy megfelelően média- és kiberbiztosítás segíthet minimalizálni a veszteségeket és biztosítani a gyors helyreállítást egy ilyen támadás esetén. A fenti példa is jól mutatja, hogy a megfelelő biztosítási védelem nemcsak a pénzügyi veszteségeket mérsékelheti, hanem a tartalomgyártókat segíti a biztosító egy esetlege incidens kapcsán a szükséges intézkedések megtételében is.