A digitális tartalomgyártás kockázatai és a megfelelő biztosítás szerepe

Miért van szükség tartalomgyártói felelősségbiztosításra és Cyber biztosítási védelemre?

 

A tartalomgyártás napjainkra hatalmas iparággá nőtte ki magát. Bárki, akinek van közösségi médiafiókja,internetes bűnözők célpontjává válhat. A hagyományos médiavállalatok és reklámügynökségek nagyobb tőkével, IT és jogi apparátussal rendelkeznek, de a kisebb digitális tartalomgyártóknak is érdemes foglalkozniuk az általuk előállított és népszerűsített tartalmakkal kapcsolatos kockázatokkal.

A bloggerek, digitális média tanácsadók folyamatosan új előírásokkal, technológiai fejlesztésekkel és digitális kihívásokkal szembesülnek, amelyek állandó felkészülést igényelnek és kockázatot jelentenek. A speciálisan online médiaszolgáltatók számára kialakított biztosítási csomagok átfogó védelmet nyújtanak mind a média-, mind a technológiai kockázatokra.

A bővített médiafelelősség-biztosítások nem csupán az ügyfeleknek okozott esetleges szakmai felelősségbiztosítási károkra terjednek ki, hanem kiterjeszthetők cyber-támadások kockázataira, szellemi tulajdon megsértéséből eredő károkra, valamint a jogi védelem költségeire is.

Konkrét Cyber-biztosítási káreset: közösségi média fiók támadása

Egy influencer YouTube-fiókját kiberbűnözők feltörték, ami jelentős bevételkiesést és adatvédelmi károkat is eredményezett.

A káresemény:

  • Az influencer két népszerű YouTube-csatornát üzemeltetett, amely az egyetlen jövedelemforrása volt.
  • A követők számának növekedésével a kiberbűnözők figyelmét is felkeltette a csatorna.
  • Egy, a YouTube nevében küldött, teljesítmény- és hatékonyságnövelő webináriumra történő meghívásnak álcázott adathalász támadás során a hackerek megszerezték a belépési adatokat.

A Cyber támadás következményei:

  • Az influencer nem tudott bejelentkezni fiókjába.
  • Minden korábbi tartalmát törölték.
  • A támadók váltságdíjat követeltek a fiók és a tartalmak helyreállításáért.

A biztosítás szolgáltatásai:

Szerencsére az influencer átfogó biztosítással rendelkezett, amely felelősségbiztosítási fedezetet, kiberbiztosítást és kármentesítési szolgáltatásokat is tartalmazott.

  • Az ügyfél azonnal értesítette a biztosítót, amely az incidensre reagáló csapat segítségével megkezdte a lehetséges kármentést.
  • A vizsgálat során arra a következtetésre jutottak, hogy a legjobb megoldás a váltságdíj kifizetése.
  • A biztosító szakemberei segítették a váltságdíj fizetés, és a fiók tartalmainak visszaállításának folyamatát.

A biztosítás által fedezett költségek:

  • A biztosító megtérítette a váltságdíjat.
  • A kiberbűnözők teljesítették az egyezséget, visszaadták a fiókok feletti ellenőrzést, és helyreállították a tartalmakat.
  • Néhány adat azonban helyrehozhatatlanul sérült, így a biztosító fedezte az elveszett videók újbóli elkészítésének költségeit.
  • Az influencer az eset ideje alatt nem tudott jövedelmet termelni, de a biztosítás fedezte az üzletmenet megszakadásából eredő bevételkiesést.
  • Ebben az esetben sem adatvédelmi bírság, sem partneri kárigény nem merült fel, így a felelősségbiztosítási és jogvédelmi részt nem kellett igénybe venni.

Összegzés

A digitális tartalomgyártók számára egyre nagyobb kihívást jelent az online térben rejlő kockázatok kezelése. Egy megfelelően média- és kiberbiztosítás segíthet minimalizálni a veszteségeket és biztosítani a gyors helyreállítást egy ilyen támadás esetén. A fenti példa is jól mutatja, hogy a megfelelő biztosítási védelem nemcsak a pénzügyi veszteségeket mérsékelheti, hanem a tartalomgyártókat segíti a biztosító egy esetlege incidens kapcsán a szükséges intézkedések megtételében is.

Ajánlatot szeretne kérni? Töltse ki az IT szakembereknek készített adatlapot